March 12, 2013

Details

I keenly realize the difficulty of a "female character." Even if it assumes a simple design, in order to give the aura unique to a woman, "fine structure" is required for it. If nails are rough form like a male (or me!), they make her atmosphere spoilt. I checked those form carefully and "reflected" some in them. 

改めて女性キャラの難しさを痛感。なるべくシンプルに作ろうと思っても、それなりに作りこまなければならないところがテンコ盛り。爪の形状ひとつとっても、男のソレみたいに無骨に作るわけにもいかず、一枚一枚爪きりで丁寧に形作ったように入念なチェックが必要。さすがにネールアートは施さなかったが、薄い映り込みぐらいは入れてみた。




Eyelashes were controlled by the program called "Shader." It can solve problems, such as "length", "curl", a "color", and "quantity", with a parameter. 
ummmm....Her goal is still far. 


睫毛はポリゴンで作るのが手っ取り早いのだが、後々に変更が入った場合にほぼイチから作り直さなければならない。であれば、最初は少々手間だが「Shader」と呼ばれるプログラムでこさえた方が、長さ・色・カールの具合・本数などを関数で制御できる。
まだまだ先は長いな、こりゃ。

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