February 25, 2012

Movie



I created the movie which explains the practice method by FLASH. 
The tool which converts FLASH data to Java form will be released in the near future. 

練習の解説用ムービーをFLASHで作成。
FLASHデータをJavaで吐き出すツールがリリースされるらしい。これは朗報。

February 21, 2012

Rig



Rig is such a structure. 

パドルを主体にしたリグはこんな感じ。


February 19, 2012

Rig


The motion of arms are related with the paddle. It's "constrain" function. 
The paddle is also forced by "Null. " It's "Pose Constrain." In short, the paddle can have a value of "Translation" and "Rotation" independently. Of course, "Scaling" also, as necessary.



腕の動きは、Trans.とRot.をパドルにコンストレインして、パドルから制御するようにした。そのパドル自体も実は大元のNullにポーズ・コンストレインさせてある。これによりパドル単独での「位置」や「回転値」を与えることができる。もちろん、必要に応じて「スケーリング」も可。

February 18, 2012

Texturing


The work of the textureing settled down as mentioned above. There are some parts where the boundary of several colors is conspicuous. However, it is not necessary to cleave an excessive labor on "feet." For the target of public presentation, I will shift to the next work.
Of course, I will start this work again, if I worry about a "boundary" later. 

I meet the kayaker of Serbia or Canada today and will show them to Tokyo Bay. 
ummm, little windy.....;-) 


大体こんな感じに落ち着いた。色域の境界が目立つ部分もあるけど、然程労力を割くような部分でもないのでこのぐらいで切り上げることにする。気が向いたらまた着手ってことで。

今日はこれからセルビアとカナダのカヤッカーと合流予定。少し風があるな…。

February 16, 2012

Texturing


This is test contribution. I'm creating the character used by "STORM ON" now.
Today's work was the texturing to legs. It resembles the work which loosens tangled thread. My perseverance will be exhausted soon.

まずはテスト投稿。今日の作業はキャラクターへのテクスチャ張り。足の部分へのアサインをすっかり忘れており、レンダリングして気付く始末。モデリング自体が複雑なワイヤーなので、ほんとに絡まった糸を解くような作業。まだまだ終わりが見えないが、そろそろ根気が尽きるかな。


This is a "kayak version." 
The character which is origin is the same. I will mainly use this for roll demonstrations. 
Since both feet are settled in the kayak, there is no problem about a texturing. 

これはカヤックに乗っているバージョンのモデル。主にロールデモ用に使う予定。元になっているキャラは同じもの。足はカヤック内に納まっているので特に問題なし。